Heb je huis verkocht of ga je naar een nieuwe huurwoning in Antwerpen? Dan is het binnenkort tijd om te verhuizen. Verhuizen doe je niet iedere dag. Gelukkig maar, want er komt veel bij kijken. Je kunt zelf verhuizen of een verhuisfirma inschakelen. Alles zelf doen kan kosten besparen, maar ook veel stress opleveren. Een verhuisfirma neemt je veel werk uit handen, maar kost natuurlijk wel wat. In dit artikel vind je een aantal tips waarmee je in en uitpakstress kunt voorkomen. 

Zelf verhuizen of uitbesteden?

Bedenk ruim van tevoren of je de verhuizing zelf gaat doen of dat je deze gaat uitbesteden. Het uitbesteden van de verhuizing kan je veel tijd en stress besparen. De kosten zijn wel hoger dan wanneer je zelf verhuist, maar in veel gevallen zijn de kosten het helemaal waard. Er is zeker een verhuisfirma in Antwerpen te vinden die voor een redelijk bedrag jouw verhuizing vlekkeloos kan laten verlopen. Bijvoorbeeld verhuisfirma Joost heeft jarenlange ervaring en is 24 uur per dag beschikbaar!  Of je nu zelf gaat verhuizen of de verhuizing laat doen door een verhuisfirma, een aantal zaken zul je goed moeten plannen. 

Begin op tijd

Als je gaat verhuizen doe je er verstandig aan om op tijd te beginnen. Wil je een verhuisbedrijf inschakelen, maak dan op tijd een afspraak. Zo voorkom je dat het verhuisbedrijf op de verhuisdatum al bezet is. Ook opruimen, dingen sorteren en inpakken kost vaak meer tijd dat je denkt. Als je dit op het laatste moment moet doen dan kan dat een hoop stress opleveren. 

Weggooien wat je niet meer nodig hebt

Verhuizen is een perfect moment om spullen die je niet meer nodig hebt weg te gooien. Vaak verzamel je door de jaren heen een hoop rotzooi die je eigenlijk niet of nauwelijks gebruikt. Als je je zolder of schuur gaat leegmaken, bedenk dan bij ieder object of je het in de komende maanden zal gaan gebruiken. Is dit niet het geval dan is het in de meeste gevallen het beste om deze spullen weg te gooien of te verkopen.

Verhuisdozen inpakken

Het moment is daar, je gaat verhuizen. Het is tijd om de verhuisdozen in te pakken. Het beste is om gestructureerd te werk te gaan zodat je precies weet wat waar in zit. Zo kun je iedere kamer een cijfer geven en vervolgens met een paar steekwoorden op de doos vermelden wat er in de doos zit. Maak je gebruik van verhuizers dan weten zij door de nummering in welke kamer zij de dozen kunnen neerzetten. Ga je een doos vullen met breekbare spullen, zorg dan voor schokdempend vulmateriaal op de bodem van de doos.

Schematisch alles uitpakken

Is alles verhuisd en staan je meubels op zijn plek? Dan is het tijd om dozen uit te pakken.  Zorg eerst dat alle dozen met spullen op de juiste kamers staan. Pak daarna de spullen uit op de kamers of plaatsen die het belangrijkste zijn. Hierbij kun je denken aan de badkamer, de keuken en de slaapkamer. Pak alle spullen uit, geef alles een plekje en rond de hele kamer af voordat je aan een nieuwe kamer begint. Zo houd je niet alleen structuur in je huis, maar ook in je hoofd.

U ook genieten van: